Podstawy utrzymania kondycji fizycznej

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, dorosły człowiek powinien poświęcić nie mniej niż 30 minut 5 razy w tygodniu na ćwiczenia o umiarkowanej intensywności, lub 20 min w ciągu 3 dni na aktywność o dużej intensywności. Oczywiście każdy z nas ma inne preferencje i inaczej lubi spędzać wolny czas. Jedni lubią siłownię, inni basen lub rower a jeszcze inni wybiorą jogging, rolki lub piesze wędrówki. Jednak wszyscy naukowcy są zgodni, że nawet kilkanaście minut codziennego spaceru, w znacznym stopni, pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie i stan zdrowia. Chińscy naukowcy są zdania, że codzienny trzynastominutowy spacer, jest w stanie wydłużyć nasze życie o całe 3 lata.

Dobra kondycja fizyczna wiąże się z odpowiednim przygotowaniem i przestrzeganiem zbilansowanej diety, bogatej w witaminy i składniki odżywcze. Odpowiednia dieta powinna być dostosowana do rodzaju ćwiczeń, treningów i aktywności fizycznej każdej osoby indywidualnie, zależnie od trybu życia. Aby utrzymać zdrową kondycję fizyczną warto przyzwyczaić się do zdrowych nawyków żywieniowych i korzystać z ruchu tak często, jak to tylko możliwe.